اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی tcolorbox پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 15383
بازدید دیروز: 20933
بازدید کل: 21183985

علت فروش محصولات غیرمرتبط با تک در فروشگاه پارسی‌لاتک

+10 رای
2,151 بازدید

علت فروش محصولات غیرمرتبط با تک در فروشگاه پارسی‌لاتک چیست؟ به تازگی محصولاتی مانند اصول نوشتن رسمی ایمیل و کتاب برنامه‌نویسس C++ به فوشگاه اضافه شده‌اند که ارتباطی با تک ندارند. از نظر من فروش اینگونه محصولاتک در فروشگاه پارسی‌لاتک اشتباه است و باعث خدشه‌دار شدن اعتبار پارسی‌لاتک خواهد شد.

اینکه این محصولات توسط زی‌پرشین حروف‌چینی شده‌اند دلیل موجهی برای قرار دادن آنها در فروشگاه نیست چه بسا بسیاری کتاب‌های دیگر نیز با زی‌پرشین نوشته شده باشند، آیا باید همه آنها را به فروشگاه اضافه کرد؟

سوال شده آبان 15, 1394 توسط وفا (24,380 امتیاز)
اگر خیرخواهانه است پس دیگه نیازی به عصبانیت نیست. می‌فرماید:
تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار      که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند

در کل پایه و اساس این سایت بر خیرخواهی استوار بوده و هست. همه اینجا بدون هیچگونه چشم داشتی فعالیت می‌کنند و بحث‌های امروز دلیل بر این نمیشه که ما زحمات دوستان را نادیده گرفته‌ایم. همیشه تشکر کرده‌ایم باز هم تشکر می‌کنیم.
آقای موسوی: پرسش من هیچ مشکلی با اشخاص نداره فقط داره میگه که در فروشگاه پارسی‌لاتک باید محصولات مرتبط با تک قرار داده باشه حالا اگر شما واقعاً پرسش رو درک نکردید، برای چی وقتتون رو هدر دادید؟ تکه شعری که در بالا قرار دادید، توهین مستقیم به من است. من نظرم را گفتم چه شما خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید. شما دارید با این مسئله که منطقی هم هست با تعصب برخورد می‌کنید! اگر هدف کسب درآمد برای پارسی‌لاتک است، باید فعالیت‌های فروشگاه را در حیطه تک متمرکز کرد نه اینکه هر چه پیدا شد آن را در فروشگاه قرار داد. اگر واقعاً شما نمی‌توانید موضوع به این سادگی را بفهمید، هر قدر هم که من توضیح بدهم، اثری نخواهد داشت.
وفا: من هیچ توهینی به هیچ کس نکرده و نخواهم کرد. مخصوصا شما که چیزهای زیادی ازتون یاد گرفتم. منظورم را هم نوشته ام. فکر کنم بهتر است که برای آرامش خودم هم  که شده است سایت را ترک کنم.
اگر باعث رنجش شدم عذرخواهی می کنم.

3 پاسخ

+6 رای

همان‌گونه که می‌دانید در این سایت و تالار افراد مختلفی همکاری می‌کنند. برای قدردانی از زحمات این دوستان، گاهی فضا یا ایمیل از هاست پارسی‌لاتک داده می‌شده است که هر کسی می‌تواند چنین مواردی را به صورت رایگان هم داشته باشد.
در مشورتی که در بین دوستان همکار داشتیم، موافقت شد که دوستان همکار بتوانند محصولات مرتبط با لاتک خود را برای فروش در سایت قرار دهند و از درآمد حاصله درصدی را به گروه اختصاص دهند.
ارتباط برخی موارد مانند قالب کتاب و مجله با لاتک کاملا روشن است اما در برخی موارد مانند کتاب‌های نوشته شده با لاتک و زی‌پرشین این ارتباط کم‌رنگ است اما غیرمعمول نیست. به عنوان مثال اگر سایت http://www.latex-community.org/ را ملاحظه فرمایید می‌بینید که تبلیغ فروش کتاب در صفحه اول آن هست:
enter image description here

پیروی یک صحبت قبلی با همکاران در تالار قبلی، این موارد هم برای فروش پذیرفته شد. حتما دقت دارید که تصمیم گرفته شده فعلی شامل فروش پوشاک بچه و موبایل و ... نیست.
مواردی هم که برای فروش گذاشته شده‌اند جنبه آکادمیک دارند و به نظر می‌رسد لطمه‌ای به جایگاه سایت پارسی‌لاتک وارد نمی‌کند.
با همه اینها چندین رای موافق با این پرسش آقا وفا نشان می‌دهد که دیگرانی هم با ایشان هم عقیده هستند و یا حداقل در این خصوص برای آنها هم سؤال پیش آمده است؛ شاید این پاسخ برخی را راضی کرده باشد.
اگر دوستانی هنوز قانع نشده‌اند آیا راه حلی دارند که هم به نحوی از همکاران حمایت شود و هم اگر نکته منفی در فروش‌ها وجود دارد مرتفع شود؟

پاسخ داده شده آبان 16, 1394 توسط محمود امین‌طوسی (3,818 امتیاز)
دوست عزیز، آنگونه که شما تصور می‌کنید من از پشت کوه نیامده‌ام. شما گفتید:

«به عنوان مثال اگر سایت http://www.latex-community.org/ را ملاحظه فرمایید می‌بینید که تبلیغ فروش کتاب در صفحه اول آن هست:»

فکر نمی‌کنم که لازم باشد بگویم که این حرف شما دارای هیچ منطقی نیست و اینکه argument شما را پشتیبانی نمی‌کند. در واقع اصلاً ربطی ندارد. سایتی که به آن اشاره کردید، یک سایت لاتک است و کتاب هم در ارتباط با لاتک بنابراین تبلیغ کتاب مشکلی ندارد. گذشته از آن مولف کتاب یکی از مسئولان آن سایت است.

شما هم می‌توانید در فروشگاه محصولات مرتبط با تک بفروشید. برای من روشن نیست وقتی شما صحبت از همکاران می‌کنید، این همکاران دقیقاً چه اشخاصی هستند و آیا آنها به راستی نماینده کاربران هستند که فکر نمی‌کنم اینگونه باشد.

همانطور که مشخص است من با این کار مخالفم و آن را تبلیغ شخصی می‌دانم. در فروشگاه بهتر است و باید تنها محصولات مرتبط با تک فروخته شوند چون اگر غیر از این باشد، این موضوع باعث تبعیض، تفرقه و کدورت بین افراد خواهد شد. جدای اینکه وقتی فردی به فروشگاه سر می‌زند انتظار دارد محصولات مرتبط با تک ببیند ولی با دیدن محصولات رنگارنگ اعتماد خویش را به محصولاتی هم که در ارتباط با تک هستند از دست خواهد داد.

چیزی که مشخص است این است که این تصمیم ناپخته و اشتباه کار شما و دو سه نفر دیگر بوده است و بقیه کاربران سهمی در آن نداشته‌اند.

اگر هدف حمایت از کار اشخاص است، می‌توان یک تبلیغ کوچک در این سایت پرسش و پاسخ گذاشت اما شما آنها را رسماً به یکی از محصولات رسمی فروشگاه پارسی‌لاتک تبدیل کرده‌اید.
آقا وفا سلام
اگر با اصل حمایت از فعالین گروه و سایت موافقید، لطفا موارد ۱ تا ۶  را چشم‌پوشی نموده و بندهای ۷ و ۸ را ملاحظه فرمایید.
۱- اگر بحث در فضای آرام صورت پذیرد بهتر نیست؟
۲- لطفا از قضاوت درخصوص اینکه افراد این گروه شما یا دیگران را به «از پشت کوه آمدن» متهم کرده باشند خودداری فرمایید. بدون این لحن صحبت هم می‌توان بحث کرد.
۳- افراد گروه همکاران، افرادی هستند که در انجمن «همکاران» تالار قبلی هستند. جنابعالی هم قبلا حضور داشتید. نام بیشتر این دوستان هم در فهرست «اعضای گروه» در ویکی‌پدیا هست.
۴- اینکه فرمودید «گذشته از آن مولف کتاب یکی از مسئولان آن سایت است»، در اینجا هم مولفین این موارد از مسئولین سایت هستند.
۵- در مورد اینکه فرمودید «این موضوع باعث تبعیض، تفرقه و کدورت بین افراد خواهد شد». به گمان من چنین نیست. همان‌گونه که اشاره کردم این حق ویژه برای اعضای گروه پارسی‌لاتک درنظر گرفته شده است.
۶- نظر شما درخصوص «وقتی فردی به فروشگاه سر می‌زند انتظار دارد محصولات مرتبط با تک ببیند ولی با دیدن محصولات رنگارنگ اعتماد خویش را به محصولاتی هم که در ارتباط با تک هستند از دست خواهد داد» متین است. البته گمان نمی‌کنم به اعتماد آنها نسبت به محصولات تک صدمه‌ای وارد آید اما اینکه برای برخی عجیب باشد، پذیرفته است.
۶- فرمودید «چیزی که مشخص است این است که این تصمیم ناپخته و اشتباه کار شما و دو سه نفر دیگر بوده است و بقیه کاربران سهمی در آن نداشته‌اند.» اینکه ناپخته بوده یا نبوده کاری ندارم. اصراری هم ندارم که بگویم تصمیم حتما درستی بوده است. همان‌گونه که عرض کردم به این ترتیب خواسته‌ایم به نحوی از دوستانی که فعالیت بیشتری دارند قدردانی کرده باشیم. شاید روش کار ما ایراد دارد که پذیرای پیشنهادات دوستان هستیم.
بله بقیه کاربران سهمی در این تصمیم نداشته‌اند و موضوع در گروه همکاران نطرح شده است.
حتما قبول دارید که برای هر تصمیمی نمی‌توان نظر همه را جویا شد و یا تامین کرد. همان‌گونه که جنابعالی نمی‌توانید برای انتخاب نام هر دستور جدید و یا هر تغییر جدید آنرا به نظرخواهی بگذارید.

۷- پیشنهاد شما در مورد «اگر هدف حمایت از کار اشخاص است، می‌توان یک تبلیغ کوچک در این سایت پرسش و پاسخ گذاشت» مناسب است. اما در این صورت اگر مثلا من محصولی داشته باشم و تبلیغش را در اینجا قرار دهم باز هم این سؤال پیش نمی‌آید که چرا فلانی‌ها اجازه تبلیغ دارند؟
۸- نکته آخر اینکه تعداد فروش محصولات آنقدر کم بوده است که گاهی با دوستان به این نتیجه می‌رسیدیم که برای جلوگیری از بحث‌های تنش برانگیز و ایجاد فضای دلخوری، اگر تبلیغ چنین محصولاتی را حذف کنیم هیچ فرقی برای گروه نخواهد داشت.
در متن قبلی به جای «ویکی پارسی‌لاتک» به اشتباه نوشته بودم «ویکی‌پدیا».
۱) من نظر شخصی خودم را گفته‌ام، ممکن است سایرین با من همگام باشند یا نباشند اما آنچه مشخص است من همیشه حرفم را می‌زنم و چیزی نمی‌گذارم درونم بماند. ممکن است ادبیات من بوی احساسات قوی داشته باشد اما دور از منطق نیست.

۲) به گونه‌ای که شما در مورد آن دو کتاب و سایت مربوطه صحبت کردید، تصور کردید که من از همه چیز بی‌خبرم و از پشت کوه آمده‌ام.

۴) با این تفاوت که در سایتی که به آن اشاره کردید، دو متاب در ترتباط با لاتک است اما دو کتاب جدید افزوده شده به فروشگاه پارسی‌لاتک در مورد تک و یا لاتک نیست. اگر کتاب در مورد هنر برنامه‌نویسی بود، باز می‌توانستیم وجود آن را در فروشگاه پارسی‌لاتک و ربط آن را به تک به گونه‌ای توجیه کنیم اما دو کتاب افزوده شده آنقدر از فضای تک پرت هستند که وجود آنها در فروشگاه خنده‌دار است.

۵) این حق دقیقاً از کی در نظر گرفته شده است؟ حداقل من در جریان آن نبوده‌ام. شما محصول دو نفر را به فروشگاه اضافه کرده‌اید، آیا سایرینی که محصولشان در فروشگاه وجود ندارد، نباید احساس تبعیض و سرخوردگی کنند و اعتمادشان را از دست بدهند؟

۶) اگر هدف قدردانی از زحمات سایرین است، می‌توان راه‌های مناسبتری برای این منظور پیدا کرد.

۷) تصور می‌کنم پرسش خود شما در اینجا پرسش اصلی من را در این پرسش و پاسخ موجه‌تر می‌کند.
ببخشین دکتر، این دو کتاب که لینک دادین، کتاب لاتک هستند و نه کتاب تایپ شده با لاتک.
+3 رای

امروز بحث جاری را پیگیری کردم اما به این علت که یکی از محصولات موجود در فروشگاه از آن خود من بود، نخواستم اظهار نظر کنم تا دوستان سوء برداشتی نکرده باشند.
این اخلاق آقای کارن‌پهلو که با این عزم راسخ و تعصب خوبی که نسبت به لیتک و موارد وابسته دارند و فقط و فقط به سلامت بسته‌ی زی‌پرشین فکر می‌کنند و تمامی تلاش خود را در حفظ و نگهداری آن به کار می‌برند ستودنی است. مسلما این اخلاق خوب ایشان و تمایلی که به کمال‌گرایی در وی سراغ دارم باعث پیشرفت و تعالی این بسته خواهد شد کما اینکه تا کنون نیز بسته‌ی مزبور را به کمال رسانده‌اند. باعث خوشحالی است که چنین شخصی راهبری این بسته را بر عهده دارند.

با مواردی که ایشان می‌فرمایند کاملا موافقم. طبق نظر ایشان فروش محصولات غیرمرتبط به لیتک در فروشگاه در ظاهر کار شایسته‌ای نیست و بنده برای این نظر (و البته با اعتقاد قلبی که به نظر ایشان دارم) احترام زیادی قائل هستم. صحبت خانم نقی‌زاده هم که می‌فرمایند با خواندن این محصولات به علم لیتک کاربران افزوده نمی‌شود کاملا متین هست و در خور ستایش. بگذریم از اینکه در فروشگا‌های کتاب اسباب‌بازی و بعضا حتی گلدون‌های زینتی نظیر کاکتوس هم عرضه می‌شود که هیچ ربطی هم به موارد فرهنگی شاید نداشته باشد.

لذا برای جلب رضایت دکتر کارن‌پهلو و خاطر تعداد اندکی از کاربران که هدف واقعی آنها کمک به هم‌افزایی دانش لیتک هست، محصول خود را از فروشگاه جمع‌آوری خواهم کرد. برای آن دسته از دوستان هم که مایه‌ی خوشحالی بنده شدند و از امروز راه دیگری برای من مشخص کردند، از خداوند توفقی روزافزون آرزومندم.

پاسخ داده شده آبان 16, 1394 توسط فرشاد ترابی (2,843 امتیاز)
ببخشین دکتر. در حد یک پیشنهاد. سایت مرجع متخصصین ایران جای خوبی هست.
+1 رای

با سلام خدمت دوستان عزیز.
وقت بخیر
اصلا دوست ندارم جبهه بگیرم یا بگویم طرف چه کسی هستم و موافقم یا مخالف!!!

فقط یک سؤال دارم.
بنده در حال نوشتن یک کتاب ریاضی با دو تن از همکارانم هستم.
اتفاقاً آن را با لاتک هم تایپ می‌کنیم. (و خیلی هم داریم روش حساسیت به خرج می‌دیم که تا جایی که در توانمان هست استاندارد باشد)

آماده که شد آیا آن را هم می‌توانید در فروشگاه قرار دهید؟!

اگر جواب مثبت است که باید بگویم فروشگاه پارسی لاتک تبدیل خواهد شد به «همه چی اینجا درهمه!!»

خواهشاً بدون اینکه جبهه بگیریم یکم به انتقاداتی که میشه فکر کنیم و دوباره بدون اینکه جبهه بگیریم به جواب‌هایی که داده میشه فکر کنیم!!

پاسخ داده شده آبان 16, 1394 توسط پروین نقی‌زاده (759 امتیاز)
«خب رک همینو بگید.» منظورتون با من بود در جواب قبلی.  
« میگین مرتبط با سایته و مرتبط با پارسی لاتک هست و بخاطر همین گذاشتیم فروشگاه. یا مثلا امتیازی است که برای تشکر از کاربران فعال به آنها داده ایم!!» با کی بوده است پس؟
برای اتمام بحث یک بار دیگه میگم:
سوالی پرسیده شده. آقای امین طوسی بنا به دیدگاه خودشون، من بنا به دیدگاه خودم که ذکر کردم و مطمینا دیگران هم بنا به دیدگاه خودشون موافق بوده اند. دوستانی بنا بر این موافقت ها محصولات خودشون رو بر روی فروشگاه قرار دادند.
حالا آیا جواب کار دوستانی که محصولاتشون رو قرار دادند و قصدشون فقط خیر بوده اینه این هجمه ها را تحمل کنند؟ آیا این انصاف است؟ خودتون رو لحظه ای جای اونها قرار بدید.
والسلام.
به نظر منم از اون لیوانا که اونجا بود بذارن توو فروشگاه جالب‌تره.
من خودم دقیقا یادمه زمانی که دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان دانشجو بودم یک سری لیوان توو فروشگاه دانشگاه می‌فروختن که آرم دانشگاه روش بود. قیمت لیوان در اصل سه تومن نمیشد ولی به دلیل آرمی که داشت دقیق یادم نیست ۶ یا ۷ تومن اونو می‌فروختن.
اکثر دانشجوها هم یکی از اون لیوانا محض یادگاری هم که شده باشه خریده بودند. (من خودم دو تا خریدم ... یکیشو توو آفیسم استفاده می‌کردم اون یکی رو هم گذاشته بودم توو کمدم! دکوری!!)

می‌دونم شاید از این حرفم دوستان ناراحت بشن ولی حرفم‌رو می‌زنم.
لیوانی که اونجا برای فروش گذاشته شده هم درآمدزایی ایجاد میکنه و هم واقعا تبلیغی برای لاتک هست. اما محصولاتی که هم اکنون در فروشگاه ما هست تا نخری و نخونیش هیچ تبلیغی برای لاتک نداره و من کلا نمی‌تونم اینو قبول کنم که این محصولات مرتبط با پارسی لاتک هستند.

شما فرض کن می‌رید یه فروشگاهی که چرخ خیاطی می‌فروشه چند روز بعد می‌بینید کلی لباسم آوردند توو فروشگاه می‌فروشن بعد میگن خب مرتبط به هم هستن، این لباسا با این چرخ خیاطی دوخته شدن!!!

من خودم به شخصه از چنین فروشگاهی خرید نمی‌کنم.
آقای موسوی من خودم به شخصه در تمامی صحبت‌هام حرفی از دوستانی که محصولاتشون‌رو در سایت قرار داده‌اند به میان نیاوردم.

الان اینجا بحث در مورد تولید کنندگان اون محصولات نیست. خواهشاً مسائل‌رو با هم قاطی نکنیم.

« میگین مرتبط با سایته و مرتبط با پارسی لاتک هست و بخاطر همین گذاشتیم فروشگاه. یا مثلا امتیازی است که برای تشکر از کاربران فعال به آنها داده ایم!!»

همچنان من رو حرف بالا هستم. حالا چه مخاطبش شما باشید چه کسی دیگر.

شما یک حرف قشنگ زدید. فرمودید: بخاطر تأمین هزینه‌های این سایت این کار انجام شده. من با این جمله مشکلی ندارم و اگر بخاطر این مسأله اینکار انجام شده حرفی هم ندارم در مورد کارتون.

ولی قبل از آن بحث دیگری مبنی بر اینکه مرتبط با پارسی لاتک هستند یا امتیازی برای کاربران فعال هست هم دیدم. با این قسمت قضیه من مشکل دارم.

هر چند اینجا نه سایت من هست و نه من صاحب نظر هستم که نظرم مهم باشه.

بحثی مطرح بود و منم حرف دلمو زدم.
...