اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی tcolorbox پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 16788
بازدید دیروز: 13078
بازدید کل: 21146589

درست نشدن کامل فایل پی دی اف

0 رای
986 بازدید

سلام
من متن را با تعداد زیادی فرمول نوشتم اما فقط تا نصف خروجی پی دی اف میده،طوری که اگر خطی را پاک کنم ، چند خط دیگه از مابقی متن را هم نشون میده.
میتونید راهنماییم کنید؟

سوال شده خرداد 1, 1397 توسط saraasadi (21 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره خرداد 21, 1397 توسط وحید دامن‌افشان
سلام
بدون دیدن فایل کمینه یا خروجی فایلتون نمیشه نظری داد. حداقل فایل log رو قرار بدید.

1 پاسخ

+6 رای
 
بهترین پاسخ

سلام
به جمع پارسی‌لاتک خوش آمدید.

قبل از پاسخ دادن به سوال شما خواهش می‌کنم قوانین راهنما را برای پرسیدن سوال مطالعه کنید تا بتوانید برای سوال خود، فایل کمینه بسازید.

enter image description here



ظاهر نشدن قسمتی از متن در پی‌دی‌اف معمولاً به دلیل داشتن خطا است. بهتر است خطاهای فایل شما گرفته شود. برای رفع خطا پیشنهاد من این است که این‌کار فصل به فصل انجام شود و به این صورت که مطابق زیر ابتدا فصل‌های دیگر را غیر فعال کنید و تک تک خطا بگیرید; زیرا تعداد خطاها که از اندازه‌ای بیشتر باشد لاتک، از گرفتن خروجی درمی‌ماند و ممکن است باعث قفل شدن ویرایشگر گردد:

%\include{abstract}
\include{chapter1}
%\include{chapter2}
%\include{chapter3}
%\include{chapter4}
%\include{chapter5}
%\include{chapter6}

علامت درصد در بالا به معنای غیر فعال شدن آن فصل در فایل اصلی(main) است. مشخصه‌ی فایل main هم داشتن ساختاری مشابه زیر است:

\documentclass[....]{....}

اگر این مشکل در یک فصل هم به وجود می‌آید پیشنهاد من این است که از یک جایی به بعد از آن فصل دستور \stop را قرار دهید تا ادامه‌ی آن فصل در خروجی ظاهر نشود و بتوانید کم‌کم خطاها را رفع کنید.
توصیه‌ی من این است که هر قسمتی از متن را که رفع خطا کردید درون محیط زیر قرار دهید تا غیر فعال گردد و به رفع اشکال بقیه‌ی متن بپردازید.

\begin{comment}
متن اصلاح شده در اینجا قرار گیرد.
\end{comment}

برای شناساندن محیط comment بسته‌ی زیر را در فایل اصلی و قبل از زی‌پرشین قرار دهید (چنان‌چه در سند شما از این بسته استفاده می‌کنید):

\usepackage{verbatim}

اگر از قبل تلاش برای پردازش فایل داشته‌اید بهتر است فایل‌های با پسوند.aux را قبل از پردازش مجدد پاک کنید.
بهتر است این پرسش و پاسخ را نیز ببینید.


enter image description here


چنانچه از هیچ فایلی نمی‌توانید خروجی بگیرید عوامل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اولین پیش‌نهادی که در این زمینه می‌باشد این است که سعی کنید نسخه‌ی تکلایو خود را از نسخه‌های به‌روز انتخاب و نصب کنید. بهتر است این نسخه را از سایت‌های آینه‌ای درCTAN دانلود کنید. به این طریق در واقع به یکی از نزدیکترین آینه‌ها برای دانلود متصل می‌شوید.
از اینجا و اینجا می‌توانید نحوه‌ی نصب و تست نصب آن را آموزش ببینید.
بعد از نصب تک‌لایو (یا یک توزیع دیگر از لاتک) و ویرایشگر (این ویرایشگر می‌تواند ویرایشگری مثل تک‌ورکس(پیش‌فرض تکلایو)، تک‌استودیو، بای‌دای تک‌میکر، تک‌شاپ و یا ... با توجه به سیستم عامل شما باشد.)
پیش‌فرض بای‌دای تک‌میکر روی زیلاتک است اما بقیه‌ی ویرایشگرها را باید روی این پردازشگر تنظیم کنید.
در ابتدا سعی کنید این صفحه را ببینید و مطالعه کنید و فونت‌های پیشنهاد شده را دانلود و نصب کنید. سپس فایل زیر را اجرا کنید و خروجی را ببینید:

\documentclass{article}
\usepackage{xepersian}
\settextfont{XB Niloofar}
\begin{document}
\noindent
این یک فایل ساده جهت آزمایش صحت نصب ویرایشگر و توزیع تک می‌باشد.
\begin{latin}
This is a guide to the LaTeX typesetting system. It is intended as a useful resource for everybody, from new users who wish to learn, to old hands who need a quick reference.
\end{latin} 
\end{document}

چنانچه خروجی درست گرفتید پس مشکل مربوط به خطاهای شما در سند است که باید مطابق قسمت اول این پیام برطرف کنید.
بعد از مشکل نداشتن فونت فارسی استفاده شده در سند شما، یکی از مهمترین خطاها می‌تواند نام‌گذاری اسم فایل‌ها به زبان فارسی در مسیر پوشه‌ها و فایل‌های تودرتوی متوالی باشد.
اگر خروجی نداشتید ویرایشگر خود را حذف و مجدداً نصب کنید و آزمایش فوق را تکرار کنید.
و اگر تا اینجا مشکل حل نشده باشد به احتمال قوی توزیع تک شما (بخوانید تکلایو) به درستی نصب نشده است. البته نوع خطایی که در ویرایشگر دریافت می‌کنید نیز مهم است که در اینجا محل گفتن آن نیست و بیشتر هدف ایرادات کلی بوده و وارد جزئیات نشده‌ایم.

موفق باشید.

پاسخ داده شده خرداد 1, 1397 توسط شاپور مددپور (8,657 امتیاز)
ویرایش شده خرداد 5, 1397 توسط شاپور مددپور
آقای مددپور
لطفاً از ارايه ی پاسخ به پرسش‌هایی که قوانین رو رعایت نمی‌کنند، اجتناب فرمایید.
پرسش‌هایی که قوانین رو رعایت نکنن بسته خواهند شد و پاسخ‌ها حذف خواهند شد.
با سپاس
درود بر جناب باقری عزیز
شما کاملاً درست می‌فرمایید.
چون این پرسش  زیاد برای کاربران پیش می‌آید و یک مشکل فراگیر برای کاربران جدید است خواستم یک صفحه برای این‌کار ایجاد کنم که به مرور زمان کامل و در صورت لزوم به آن ارجاع داده شود. معمولاً چون کاربرانی که جدید وارد می‌شوند ممکن است قوانین را مطلع نباشند خواستم به یک تذکر بسنده کنم تا در مرتبه‌ی اول بازخورد خوبی جهت خوش‌آمدگویی داشته باشد. تا جایی که حضور ذهن هم داشته باشم سعی می‌کنم به کسی دو بار تذکر ندهم و بار دوم سوال رو جواب ندهم.
به هر حال لطف کردید که تذکر دادید.
خیلی ممنون
من عذر میخوام که قوانین رو رعایت نکردم
راستش واسم گنگ بود باید چیکار کنم،نه اینکه برام بی اهمیت باشه
از این ببعد بیشتر دقت میکنم
تشکر
ممنونم.
...