اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی texlive کاما وسط‌چینی پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر tcolorbox قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e font فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 11898
بازدید دیروز: 10871
بازدید کل: 20629243

هدف از یک فایل کمینه چیست و چگونه یک فایل کمینه بسازیم؟

+2 رای
2,032 بازدید

در بخش قوانین سایت در قسمت «فایل کمینه چیست؟» توضیحاتی در مورد فایل کمینه وجود دارد اما این توضیحات شاید برای کاربر تازه‌کار روشن نباشند. همچنین وقتی می‌خواهیم پرسشی در این سایت مطرح کنیم، متنی با رنگ قرمز رنگ وجود دارد که می‌خواهد فایل کمینه خود را در پرسش خود قرار بدهیم.

هدف از فایل کمینه چیست؟ فایل کمینه چیست؟ چگونه می‌توان یک فایل کمینه درست کرد؟ به عنوان پرسش‌کننده، چگونه می‌توان پرسش خود را مطرح کرد تا در کمترین زمان ممکن به پرسشمان پاسخ داده شود؟

سوال شده تیر 18, 1396 توسط وفا (24,380 امتیاز)

1 پاسخ

+2 رای

چگونه می‌توان پرسش خود را به نحوی مطرح کرد تا در کمترین زمان ممکن به پرسشمان پاسخ داده شود؟

برای اینکه پرسش شما در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • پرسش شما باید عنوان مناسبی داشته باشد
  • در متن اصلی پرسش باید توضیحات کافی و شفاف وجود داشته باشد
  • از گفتن جملاتی چون «من فردا دفاع دارم، لطفاً هر چه سریعتر به پرسشم پاسخ بدهید» پرهیز کنید. این کار هیچ کمکی به شما نمی‌کند.
  • از قرار دادن چندین علامت تعجب یا پرسش در عنوان پرسش و متن اصلی پرسش به شدت پرهیز کنید. چه کاری چندین علامت تعجب یا پرسش برای شما انجام می‌دهد که یک علامت تعجب یا پرسش انجام نمی‌دهد؟
  • از قرار دادن عبارت‌هایی چون «سلام»، «خداحافظ»، «مرسی» و یا تسلیت شهادت امامان یا تولد امامان پرهیز کنید. متن پرسش فقط و فقط باید حاوی پرسش باشد.
  • رفتار حرفه‌ای را در متن پرسش و نظرها حفظ کنید. از توهین و یا متلک انداختن و کارهای دیگری که موجب به درگیری لفظی می‌شود شدیداً پرهیز کنید. شما اینجا برای پاسخ گرفتن به پرسش خود آمده‌اید پس زمانی را که می‌خواهید برای درگیری لفظی تلف کنید، برای کارهای مهمتر صرف کنید. در صورت رفتار غیرحرفه‌ای از سوی دیگر کاربران عکس‌العمل نشان ندهید. بهترین پاسخ سکوت و نادیده گرفتن شخصی است که به شما حمله شخصی کرده است
  • هر پرسش فقط و فقط باید حاوی یک پرسش باشد. اگر پرسش‌های دیگری دارید هر پرسش را بصورت جداگانه بپرسید.
  • پرسش باید حاوی یک فایل کمینه باشد. فایل کمینه تنها باید یک فایل با پسوند .tex باشد. از پیوست کردن چند فایل، استفاده از فرمت فشرده .rar شدیداً پرهیز کنید.
  • پرسش باید حاوی فایلی با پسوند .log باشد.

بدیهی است برای اینکه پرسش شما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ داده شود، باید خود شما به خودتان کمک کنید. برای این کار تنها لازم است تمامی موارد بالا را رعایت کنید. اگر تمام موارد بالا را رعایت نکردید انتظاری برای دریافت پاسخ نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که این خود شما هستید که باید به خود در مرحله اول کمک کنید. اگر حاضر نیستید خودتان به خودتان کمک کنید، چه انتظاری از سایر کاربران دارید؟

چنانچه با رعایت تمامی موارد بالا پرسشمان بی‌پاسخ مانده است چه کنیم؟

اگر پرسش شما با رعایت تمامی موارد بالا بعد از یک هفته بی‌پاسخ مانده است به احتمال خیلی قوی پرسش شما در بین پرسش‌های دیگر گم شده و شخصی که پاسخ پرسش شما را می‌داند متوجه آن نشده است. اگر پس از گذشت یک هفته از پرسش پاسخی دریافت نکردید با چند تن از کابران سایت با بالاترین امتیازها تماس بگیرید (پیغام خصوصی یا ایمیل) و آنها را از وجود پرسش‌تان آگاه سازید و از آنها کمک بخواهید. حتماً لینک پرسش را برای آن‌ها ارسال کنید.

اگر پرسشی موارد بالا را رعایت نکرده است، چه کنیم؟

اگر پرسشی موارد بالا را رعایت نکرده است تحت هیچ عنوانی هیچ پاسخی به پرسش ندهید در عین حال به هیچ وجه وارد درگیری لفظی با پرسش کننده نشوید. دادن یک امتیاز منفی و ذکر دلیل آن در زیر پرسش به عنوان یک نظر کافی است. لینک این پرسش و پاسخ را زیر پرسش درج کنید و از کاربر بخواهید این پرسش و پاسخ را به دقت مطالعه کند و سپس پرسش خود را ویرایش کرده و تمامی موارد بالا را رعایت کند. چنانچه پس از یک هفته پرسش هیچ تغییری نداشت، می‌توانید پرسش را بصورت کامل مخفی کنید و یا اگر امتیاز لازم را برای انجام این کار ندارید از کابران با امتیاز بیشتر بخواهید که این کار را انجام دهند.

اگر بر خلاف آنچه در اینجا گفته شد به پرسشی که موارد بالا را رعایت نکرده است پاسخ دادید آنگاه اگر پاسخ شما (در حالی که کاملا درست است) امتیاز منفی دریافت کرد متعجب نشوید.

اگر پاسخی به پرسشی که موارد بالا را رعایت نکرده است وجود دارد چه کنیم؟

اگر پاسخی به به پرسشی که موارد بالا را رعایت نکرده است وجود دارد به هیچ عنوان وارد درگیری لفظی با پاسخ‌دهنده نشوید. در زیر پاسخ لینک این پرسش و پاسخ را قرار دهید و از کاربر پاسخ‌دهنده بخواهید که پاسخ خود را تا رعایت تمامی موارد بالا توسط کاربر پرسش‌کننده مخفی کند. چنانچه کاربر پاسخ‌دهنده تمایلی به انجام این کار نداشت باز هم وارد درگیری لفظی نشوید. دادن یک امتیاز منفی به پاسخ (حتی با اینکه پاسخ کاملا درست هم باشد) کافی است.

پاسخ داده شده تیر 18, 1396 توسط وفا (24,380 امتیاز)
ویرایش شده مرداد 1, 1396 توسط وفا
فکر می‌کنم یک بند دیگری که باید اضافه بشه اینه:
از قرار دادن تنها یک عکس در پرسشتون خودداری کنید چون بعضاً مشاهده میشه که پرسشگر در پرسش خودش تنها یک تصویر قرار میده و انتظار داره پاسخ‌دهنده بیاد و تمام کارهای لازم رو انجام بده که ممکنه مستلزم چند ساعت وقت باشه.
با سپاس
پاسخ من هنوز کامل نیست. موردی که شما ذکر کردید بخشی از قسمت «چه پرسش‌هایی باید فایل کمینه داشته باشند؟» در پاسخم هست که هنوز زمان نوشتن آن را نداشته‌ام. همانطور که در ابتدای پاسخ می‌بینید این پاسخ هنوز کامل نیست و به مرور زمان (هر زمان وقت داشته باشم) کامل می‌شود.
...