اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر tcolorbox قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 22397
بازدید دیروز: 15572
بازدید کل: 21025822

با سؤالاتی که مشکل نگارش کد و فایل کمینه دارند چه باید کرد؟

+3 رای
1,570 بازدید

سلام دوستان
اول از همه عیدتون مبارک
چند وقت پیش در پست زیر من در رابطه با سؤالتی که مشکل نگارش کد داشتند مطالبی نوشتم اکثر دوستان با این مسأله موافق بودند که به پست‌هایی که این مشکل‌رو دارند جواب ندهیم.
http://qa.parsilatex.com/10806/
امروز اومدم سایت دیدم کاربری فایل کمینه مشکل‌دار ضمیمه کرده و دوستان زحمت کشیدند و گفتند که فایلی که فرستادی قابل اجرا نیست (اصلا end document نداشت و دوستی که سؤال رو طرح کرده به خودش زحمت نداده ببینه اصلا فایل کمینه یعنی چه) ولی با این حال به پست اول ایشون جواب داده شده و گفتند که مشکل فایلت اینه و رفعش کن تا در واقع فایلت بشه فایل کمینه و مشکلش رو حل کردند.
همون کاربر دوباره دو تا پست دیگه مطرح کرده و جالب اینه همون فایل اشتباه رو که قبلا هم روش حل مشکلش رو بهشون گفتند دوباره ضمیمه دو تا پست قبلی کرده!
یعنی به خودش زحمت نداده مشکل فایل رو که می‌دونسته چطوری حل میشه، حل کنه و ضمیمه کنه.
الان واقعا چرا باید برای چنین کاربرانی وقت گذاشت و سؤالشون‌رو جواب داد.

من منظورم در این پست فقط این کاربر نیست و اصلا دوست ندارم بیان اینجا جبهه بگیرن ولی این اتفاق رو به عنوان مثالی از هزاران اتفاق مشابه آوردم که واقعا مسأله واضح باشه.

من میگم اگر به پست اول ایشون تا زمانی که فایلش رو تصحیح نمی‌کرد جواب داده نمیشد ایشون دوباره با همون فایل اشتباه دوباره دو تا سؤال دیگه مطرح نمی‌کرد.
کاربری که پست با فایل کمینه اشتباه میفرسته یا کدی که قرار داده اشتباهه زیرش توضیح بدیم که فایل کمینه‌ات قابل اجرا نیست و تا زمانی که حل نکنی به پستت جواب داده نخواهد شد و هیچ کس هم لطفا به پست تا زمانی که فایل تصحیح نشده جواب نده. (اصلا اشکالی نداره در این قسمت هم برای حل مشکل فایل کمینه‌اش راهنمایی بشه ولی به سؤال اصلی تا زمانی که فایل کمینه‌رو تصحیح نکرده جواب داده نشه) اینجوری کاربر یاد می‌گیره چطوری باید فایل کمینه درست کنه و هر سری با مشکل فایل کمینه مواجه نیست.
واقعا اگه بد میگم اشتباهم رو برام روشن کنید. من با جون و دل انتقادتون رو می‌پذیرم.

سوال شده مهر 2, 1394 توسط پروین نقی‌زاده (759 امتیاز)
سلام
عید تلخ شما هم مبارک.
با نظر خانم نقی زاده موافقم.
کاربران خیلی خیلی مبتدی یعنی مبتدی تر از من! دیگه باید اول حضوری از یه نفر یاد بگیرن بعد بیان اشکالات شونو اینجا بپرسن.
اما با اون چیزی که استاد گرامی دکتر خلیقی فرمودند مخالفم و به نظر من همان باز خورد دلسردی و بی ارزش کردن کار خیر رو داره!
@ پروین نقی‌زاده: دنیا رو سخت نگیرید؛ وگرنه سخت می گذره. لینک زیر را ببینید:
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=6947.msg35422#msg35422
من دیگه حرفی ندارم فقط نمیدونم چطوری جلو خنده ام رو بگیرم :دی

3 پاسخ

+3 رای

من متأسفانه به دلایل دانشجو بودن فرصت بسیار کمی نسبت به گذشته دارم و خیلی به ندرت به این سایت سر می‌زنم و تنها به سوالاتی پاسخ می‌دهم که برایم جالب باشد.

به نظر من اصلاً لازم نیست کاری انجام داد. یک امتیاز منفی و بی‌پاسخ گذاشتن پرسش (حتی لازم نیست که زیر پرسش نظری قرار داد) کافی است.

وقتی شخصی تمایلی برای گرفتن پاسخ برای پرسشش ندارد، دلیلی نمی‌بینم من و شما نگران او باشیم. مطمئن باشید اگر واقعاً desperate باشد که پاسخ پرسشش را دریافت کند، هر کاری را برای گرفتن پاسخ خواهد کرد.

تعدادی از آدمها هم کلاً آدمهای ناراحتی هستند و دلیلی وجود نداره که شما فکرتون رو به خاطر این آدم‌ها مشغول کنید یا به هر دلیلی ناراحت بشید یا وجدانتون ناراحت بشه. رفتار و کردار هر شخصی به خودش ارتباط داره و خودش مسئول کردار خود است.

پاسخ داده شده مهر 3, 1394 توسط وفا (24,380 امتیاز)
+1 رای

به نام آفریننده علم ودانش
سرکار خانم نقی زاده
با سلام واحترام
ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان به استحضار می رساند با توجه به بیانات حضرتعالی متوجه نیت خیر شما(که به قول معروف آموزش ماهیگیری است نه دادن ماهی)گردیدم؛ ولی لازم دانستم چند مورد را خدمت شما اعلام نمایم بنده کاربر تازه کاری با نرم افزار زی پرشین هستم و اطلاعات بسیاربسیار اندکی از این نرم افزار داشتم از طرفی موظف به تایپ پایان نامه ام با تک بودم برای شروع به کار با تک در فروردین ماه وارد سایت های متفاوت گردیدم تا با این برنامه آشنا گردم ولی بدلیل شاغل بودن امکان مطالعه و بررسی همه موارد نبود از طرفی زمان اندکی که برای تنظیم فایل پایان نامه داشتم بنده را وادار به پرسیدن سوالات خود از طریق سایت پارسی لاتک می نمود. چند بار به بنده به علت مشکلات موجود در شیوه بیان سوال تذکر داده شد ولی عدم رعایت قوانین بدلیل نخواستن جهت اصلاح ایراد نبود بلکه یکی از دلایل آن متوجه نشدن قوانین و اصول آنهم بدلیل آشنایی بسیار اندک با تک بوداز سوی دیگر کمبود وقت مجال جستجوی بسیار را به من نمی داد. بهر حال با عنایت و کمک دوستان من توانستم نوشتن پایان نامه ام را به اتمام برسانم( که جا دارد در اینجا از همکاری و همیاری کلیه دوستان تشکر نمایم) ضمن اینکه با راهنمایی اعضاء خیلی بیشتر با زی پرشین آشنا شدم، اگر از ابتدای شروع به کار با شیوه پیشنهادی شما دوستان با بنده برخورد می کردند قطعا من دلسرد شده و از آشنایی با زی پرشین و کار با آن پشیمان می گردیدم و مانند سایر دانشجویان کار تایپ پایان نامه ام را با پرداخت هزینه به دیگران می دادم که به نظرم اصلا درست نمی باشدو فکر نمی کنم ایده اصلی راه اندازی این سایت ایجاد چنین بازخوردی برای کاربران باشد، درست است که دادن پاسخ به سوالات دارای مشکل باعث درد سر افراد با مهارت بسیار بالا می گردد اما اگر به اصل اولیه آموزش هر علمی عنایت بکنیم که همان ترویج علم و جذب دیگران برای یادگیری آن می باشد قدرت صبر و تحمل ما(برای پذیرش دانش پذیران ضعیف در آن علم که تلاش برای کسب علم می نمایند) بیشتر خواهد شد وباعث کمک و یاری رساندن به دیگران برای برداشتن قدم های کوتاه اما پیوسته خواهد گردید؛ البته مهم تر از همه در نظر گرفتن اصل خدمت به خلق می باشد که مطمئنا پیش پروردگار متعال گم نخواهد شدونگاه دلسوزانه جهت پاسخ به سوالات کاربران قطعا باعث دلگرمی و رشد آنها خواهد شدو با این دید مسلما خستگی ایجاد شده به ما رفع خواهد گردید.

پاسخ داده شده مهر 2, 1394 توسط mahnaz.a (64 امتیاز)
نظرتون کاملا درست ولی فایل کمینه سالم رو با کمک دوستان در اختیار داشتن و قرار ندادن آن در سوالات بعدی واقعا بی احترامی نیست؟! کسی که حتی دو دقیقه زمان برای اصلاح فایل کمینه اش نمیذاره در صورتی که چنین فایلی رو یاد گرفته چطور بسازه ارزش وقت گذاشتن نداره. (من رک هستم و حرفمو رک میزنم)
هر روز در دانشگاه حداقل سه نفر به اتاق من مراجعه می کنند برای رفع اشکالات تک در صورتی که کار من دانشگاه ربطی به این زمینه ندارد.
من در آنجا هم هیچ وقت اینکار را نمیکنم که فایل را خودم درست کنم و آناده تحویلش دهم.
توضیح میدهم خودش اینکار را انجام دهد. اینکه بتونی سوالت رو درست بپرسی زمینه پیشرفت رو فراهم میکنه. من خودم هم در ابتدا مثل همه یک کاربر مبتدی بودم. اگر قرار برراین باشد که با یک تذکر دلسرد شوم همان بهتر که از اول دلسرد برگردم!! کاربران تک دانش آموزان کلاس اول ابتدایی نیستند که این چیزها را نتوانند درک کنند. منم میگم راهنمایی کنیم فایل کمینه ساختن رو اول یاد بگیره بعد سوالشو جواب بدیم. این بهتره یا اینکه هر سری سوالشو اشتباه بپرسه و این روند ادامه پیدا کنه؟
من جز اون دسته از کاربرانی هستم که خودمم در بدو ورود به این سایت کلی تذکر دریافت کردم حتی از طرف جناب آقای کارن پهلو عزیز و پیشرفتم در تک رو مدیون همین تذکراتم.
کسی که واقعا میخواد یاد بگیره دلسردی براش معنی نداره.
شما فرض کن ماهیتابه به دست اومدی میگی خانوم نقی زاده دارم میرم آش بپزم چه سبزی تووش بریزم؟ من برمیگردم میگم آش توو ماهیتابه نمیشه باید یه قابلمه داشته باشی خودمم برمیگردم بهت یه قابلمه میدم. بعد از چند ساعت همون ماهیتابه خودت دستت برمیگردی میگی نگاه کن آشم شور شده الان چیکار کنم؟! اونوقت جای خانوم نقی زاده باشی کفرت درنمیاد؟! بابا خودم قابلمه دادم دستت آخه!!!
چندین مورد دقیقا اینجوری تا بحال پیش اومده و این واقعا بی احترامیه از نظر من.
+1 رای

بعد از سلام و تبریک عید

به طور مطلق هم نمی‌توان اینگونه برخورد کرد زیرا برخی واقعاً با کامپیوتر هم بیگانه‌اند چه رسد به زی‌پرشین و لتک و ...

بهرحال بنظرم نمی‌توان دستوری کلی داد لکن در بسیاری مواقع با یک تذکر به پرسشگر مشکل حل می‌شود و اگر هم حل نشد شما دیگر وظیفه‌ای ندارید. کسی که حاضر نیست برای رفع مشکل خودش چند ثانیه وقت اضافی برای ایجاد فایل کمینه صرف کند شما را دیگر چه انتظاری است؟!

شخصاً گاهی اوقات که به افرادی پاسخ می‌دهم رفتار آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرم و اگر چندین مرتبه یک عمل نادرست را از ایشان مشاهده کردم دیگر تمایل پاسخگویی به آنان را از دست می‌دهم --هر چند که این خود معمولاً ذهن را نیز درگیر می‌کند--.

اگر دقت کرده‌ باشید در بسیاری مواقع بنده زمانی که اینگونه موارد بر می‌خورم تنها با یک عبارت کوتاه «فایل کمینه» یا چیزی مشابه آن تذکر می‌دهم؛ خوب اگر فایل ایجاد شد من نیز در نگاه کردن به آن رغبت می‌کنم و الا فلا.
البته دیروز یک مورد بسیار عجیبی رخ داد که خیلی مرا ناراحت کرد. خانم یا آقایی یک پرسش پرسید و لکن از آنجایی که فایل کمینه نداشت دوباره همین تذکر را به ایشان دادم و ایشان خیلی عصبانی شدند و با لحنی ناشایست خطاب به نگارنده گفتند که ظاهرا چیزی جز همین تذکر بلد نیست! لذا از او خواستم که قوانین سایت را ملاحظه نمایید لکن اینمرتبه نه تنها سوال را حذف کرد و بلکه عضویت خودش را نیز لغو نمود. راستش بعد از این اتفاق یک مقداری حتی در تذکر دادن به افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند هم مردد شدم زیرا اصلاً انتظار چنین رفتار توهین آمیزی را در چنین محیطی نداشتم --نمیدانم چرا آن فرد یا دیگر افراد اصلاً متوجه نیستند که برای ایجاد آن شرایط ما هم مجبوریم که یک فایل داشته باشیم و ایجاد آن فایل نیز مقداری زمان می‌برد پس آیا بهتر نیست زمان پاسخگو صرف اصل سوال شود و نه ایجاد آن!؛ البته گاهی اوقات زمانی که کاربر فایل کمینه و لاگ را همراه می‌کند براحتی می‌توان دریافت که اشکال از بروز بودن لتک در سیستم اوست و نه چیز دیگر--.

پاسخ داده شده مهر 2, 1394 توسط سید جواد (4,427 امتیاز)
کاربران با ما پدرکشتگی ندارن.
علت برخورد ناشایست‌شون  و لحن بدشون با شما یا ما اینه که از دست ما ناراحت شدن. حالا ممکنه ادم عصبی هستن یا حالا درست یا غلط عصبی شدن. (ممکنه ما مقصر بودیم و با لحن خوب یا صبر باهاشون برخورد نکردیم.)  دوما از اینکه اکثرا در حال دفاع از پایا‌نامه هستن و اعصاب و حوصله ندارن. سوما متوجه این موضوع نیستن که اون فایل نمونه کمک می‌کنه یا نه و فکر می‌کنن فایل که ازشون خواستین، برای گیر دادن هست و ...
به نظرم فایل نمونه خواستن ایرادی نداره. اما اگه ناراحت شدن و ...، فقط گفتن اینکه «من بدون دیدن فایل شما و دستورهای فایل شما نمی‌تونم منشأ مشکل شما را بفهمم» کفایت می‌کند و همچنین طرف را قانع می‌کند که باید فایل بفرسته.
و عذاب وجدان گرفتن هم نداره که چرا نشد به فلانی جواب بدم. اما در صورتی من عذاب وجدان نمی‌گیرم که خودم باعث ایجاد تنش نشم. مثلا سعی کرده‌ام نگم. «پس فایل نمونه کو؟؟؟؟؟» اونم با چند علامت سوال یا تعجب که روی اعصاب کاربر میره.
و سعی می‌کنم اسم قوانین را نیارم. چون اسم قانون اوردن روی اعصاب کاربره.
سعی می‌کنم یادم نره به جای قوانین از راهنما استفاده کنم. به دوستان هم پیشنهاد میدم این کارو بکنن. البته جسارت نشه.
من به نظرم مواظب حرفهایم در تالار باشم، وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. حالا کاربر وقت و حوصله نداره فایل نمونه بفرسته و بی‌آدبی میکنه، تقصیر کاربر هست.
آقای صفی اقدم
سلام
آقای سیدجواد از برخورد عجیبی که با ایشون شده بود گفته بودند. من همون فردی هستم که ایشون اشاره کردند. همین جا اگر رفتارم باعث ناراحتی ایشان شده عذرخواهی می کنم. من واقعا قصد ناراحت کردن ایشان را نداشتم. اما لطفا قبول کنید بعضی وقتها سوال واقعا نیازی به فایل کمینه ندارد. مثلا
چندستونی کردن زیرنویس ها با چه دستوری انجام می شود
یا برای این که فهرست مطالب چند ستونی باشه از چه پکیجی استفاده کنیم
یا برای این که در ابتدای هر فصل فهرست مطالب جداگانه درج شود، پکیج خاصی وجود دارد.
من از ایشون و کس دیگری نمی خواستم مشکل فایلم را حل کنند.
سوالی که من پرسیدم این بود.
در یک صفحه از کتاب، به این مورد برخوردم که ۱۲ زیرنویس دارم. ۱ مورد زیر نویس فارسی(از راست به چپ) و ۱۱ مورد زیر نویس انگلیسی (از چپ به راست) است. آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد یا خیر؟ فقط اسم یک پکیج می خواستم البته اگر وجود داشته باشد که با راهنمایی دوستان دیگری مشکل بنده به طریق دیگری حل شد.
من هم از برخورد ایشان ناراحت شدم. در چند موردی که سوال در این تالار مطرح کردم برخوردهای بسیار بدی از دوستان دیدم که انتظارش را من هم به عنوان یک کاربر ندارم. همه ی دوستانی که الان به مرحله ای رسیدند که قادر به پاسخگویی به سوالات بقیه هستند از ابتدا به همین گونه بوده اند؟!
من با حرفهای دوستان در مورد ایجاد فایل کمینه و دلایل آن موافق هستم اما بعضی سوالات کلی هستند و واقعا ایجادی به فایل کمینه ندارند. مطرح کردن بعضی از این سوالات حتی منجر به ایجاد پکیج های جدیدی خواهد شد.
متاسفانه من نظرم با دوستان در این سایت یکی نیست و با برخوردهایی که در تجربه چند موردی که داشتم ترجیح میدم از روش های دیگری مشکلاتم را بر طرف کنم.
اما از همه دوستانی که در این سایت با صبر و حوصله به سوالات پاسخ می دهند ممنونم. و باز هم از همه و مخصوصا آقای سید جواد مجددا عذرخواهی می کنم
@ Norouzirad
سلام
امیدوارم در این سایت همدیگه را تحمل کنیم و با خوبی و خوشی به سوال‌های هم جواب بدیم.
چند حالت داره.
سوالی پرسیده میشه و نیاز به فایل کمینه نداره.
سوالی پرسیده میشه و نیاز به فایل کمینه داره ولی کاربر نفرستاده.
در حالت دوم ممکنه کاربر فکر کرده که کاربران این سایت می‌تونن بدون فایل کمینه به سوال‌شون پاسخ بدن. در این موارد به نظرم بهتره گفته نشه که فایل کمینه بفرست.
بهتره گفته بشه باید فایل کمینه بفرسته تا فهمیده بشه از چه کلاسی استفاده کرده، از چه پکیج‌هایی استفاده کرده و دیگر شرایط فایل.
یعنی با توضیح به کاربر گفت و نه با یک جمله خالی کمینه بفرست. تا کاربر ناراحت نشه و متوجه موردنیاز بودن فایل بشه.
آقای صفی اقدم

ممنون از پاسخ شما.
شخصا در این سایت دیگر سوالی را مطرح نمی کنم که احیانا شاهد چنین برخوردهایی باشم اما امیدوارم توصیه و راهنمایی شما مورد استفاده سایرین قرار بگیرد.
@ Norouzirad
زیاد به دل نگیرین. اینجا من خودم بعضی وقت‌ها با کاربران با حالت عصبانی حرف میزنم. چرا؟ ممکنه از جای دیگه اعصابم خرد هست. یا خسته هستم. یا کاربر به حرفام توجه نمیکنه. یک اشتباه من را نباید به حساب همیشگی من گذاشت. :)
سلام

عیدتون مبارک.
فرمودید زیاد به دل نگیرین. چندین سوال مطرح کردم و دوستانی شاید بدون اینکه سوال را بخونند درخواست فایل کمینه کردند! شاید مقصر من بوده ام که سوالم را به خوبی مطرح نکرده ام. در قوانین سایت شما نوشته بهترین راه دریافت جواب پیوست نمودن فایل کمینه است و هیچ اجبار و الزامی برای پیوست کردن  مشاهده نمی شود.
شما در این سایت با دو دسته کاربر مواجه هستید. کاربرانی که در حد حرفه ای (البته نه در حد دوستان) با نرم افزار لاتک کار می کنند. چه لزومی داره وقتی با گفتن چند دستور سوال این کاربران پاسخ داده می شود این کاربر وقت برای ایجاد فایل کمینه بگذارد یا به قول دوستان کسی که می خواهد جواب دهد به جای این که فایل کمینه بسازد و جواب دهد فقط استفاده از یک دستور را پیشنهاد دهد. دوستان نوشته اند کاربرانی که در این سایت سوال مطرح می کنند باید تا حدی با لاتک آشنایی داشته باشند. حتی اگر آشنایی هم نداشته باشند با دیدن دستور و کدها، می توانند در فایل اصلی خود در صورت بروز مشکل کپی کنند.
در مورد کاربران غیر حرفه ای و آماتور، بحث جداست اما خواهش می کنم فراموش نکنین که همه حرفه ای ها از ابتدا حرفه ای نبودند. شاید به مراتب آماتورهای بدتری بوده ایم.
من یک برخورد ندیدم که به حساب همیشگی شمای نوعی بگذارم. حتی لا به لای پاسخ ها برخوردهای دیگری با کاربران دیگری هم دیده ام. حتی ایجاد این پست هم به نظر من  اگر دوستان صبر و حوصله بیشتری داشتند لازم نبود.  اما
به راستی هدف از ایجاد این تالار گفت و گو چه بوده است؟!
رفتار یک کاربر در این سایت را به نظرم نباید به حساب کل سایت یا گروه پارسی‌لاتک گذاشت.
الان این سایت کسانی داوطلبانه به سوال‌ها جواب میدن که حتی من خودم با اونا حتی یک تماس تلفنی، حضوری و ایمیلی و ... نداشته‌ام و نمیشناسم.
بعضی کاربران وقت و حوصله درست کردن فایل نمونه برای کاربر سوال‌پرسنده را ندارند. برای همین میگن فایل بفرست. یا ممکنه توجه نکردن که بدون فایل نمونه م میشه به سوال جواب داد. اما یا وقت‌شو ندارن فایل نمونه برای پرسنده درست کنن یا با عجله گفتن فایل نمونه بفرست. در هر حالت به حساب کل سایت نباید گذاشت. نظر من بود البته.
...