اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی tcolorbox پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 12999
بازدید کل: 21319248

دلیل نوشتن اعداد به صورت انگلیسی تنها در یک خط فرمول

–1 رای
1,789 بازدید

با سلام، پایان نامه رو که با یک فایل نمونه تایپ کردم، در هنگام نوشتن فرمول همه ی اعداد به صورت اعداد فارسی تایپ شده است ولی تنها برای یک خط فرمول اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شود که دلیل آن را نمی دانم و هر کاری انجام می دهم فارسی نمی شود

سوال شده مهر 2, 1394 توسط وحید محمد علی پور (14 امتیاز)
نمایش از نو مهر 2, 1394 توسط وحید محمد علی پور
الان این فایل کمینه است که شما پیوست کردید؟!
فایل کمینه به فایلی می‌گیم که وقتی بازش کردی و اجرا زدی اجرا بشه و حاوی مشکل شما باشه!

تا زمانی که فایل کمینه قابل اجرا نذارید فکر نکنم کسی از دوستان بتونه کمکتون کنه.

جالب اینه همین فایل‌رو در پست‌های زیر هم ضمیمه کردید و با اینکه اونجا مشکل فایلتون‌رو گفتند باز هم همین فایل اشتباه رو ضمیمه سؤال‌هاتون کردید!!!

http://qa.parsilatex.com/12016/

http://qa.parsilatex.com/12029/

واقعا برام جالبه این کارتون!!
سلام، اگر فقط برای یک خط فرمول است به احتمال زیاد در همون فرمول اشتباهی انجام شده مثلا اندیس یک حرف وارد دستور  {}textbf\ یا {}mathbf\شده  یا چیزی شبیه این،
یه بار دیگه این فرمول را چک کنید، برای من  یک بار اینجوری شد.
با سلام، قبول دارم اشتباهمو ولی من تازه آشنا شدم با این نرم افزار و با این سایت. ولی باز هم از لطفتون سپاسگذارم
رعایت قوانین سایت را کاملا قبول دارم، ولی باید این را هم در نظر گرفت که خیلی از دوستان ممکنه تازه با زی پرشین آشنا شده باشند، سعی کنیم تحمل خودمون را بیشتر کنیم تا دوستان به جای حل مشکل از زی پرشین فراری نشوند
تو برای وصل کردن آمدی / نی برای فصل کردن آمدی
با تشکر از همه دوستان
سلام، ممنون جناب کاوه از حمایت و سعه صدرتون. مشکل منم حل شد.همینطور از همه ی دوستان تشکر ویژه دارم
سرکار خانم نقی زاده
با سلام
همیشه دوست دارم اگر در کارم خطایی هست به من گفته شود تا بتوانم آن را برطرف کنم و از شما نیز به خاطر تذکر بجایتان نهایت سپاس را دارم. فقط لطفا بفرمایید که مشکل فایل کمینه را چطور باید حل کرد که باعث رنجش خاطر شما و سایر اساتید نشوم( البته اینجانب تازه با این نرم افزار و حتی این سایت آشنا شده ام و مجبورم پایان نامه ی خود را نیز با این نرم افزار تایپ کنم)
جناب آقای محمدعلی‌پور عزیز من در پستی هم که ارسال کردم خاطرنشان شدم که طرف صحبت من فقط جنابعالی نمی‌باشید. اگر چند مدت در این سایت فعالیت کنید مشاهده خواهید کرد که این مشکل مشکل همیشگی سایت هست و بنظر من باید به گونه‌ای حل شود. فایل کمینه شما یک اشکال اساسی دارد و آن اشکال واقعا پایه تک است. چیزی که من خودم به عنوان اولین مطلب در کارگاه‌هایم به آن اشاره می‌کنم. در واقع اینطور خدمتتان عرض کنم کسی که می‌خواهد بنویسد اول باید یاد بگیرد چطور خودکار دست بگیرد وقتی اینکار را یاد نگرفته چگونه می‌تواند بنویسد؟! (این مثال دقیقا بیانگر حکایت شماست!)

هر فایل تک حتما حتما باید این دو مورد را داشته باشد:
- اول اینکه دستور آغازین هر فایل تک تعریف documentclass هست (که این مورد در فایل شما رعایت شده)
- مورد دوم این است که برای هر begin باید یک end وجود داشته باشد. اصلی‌ترین begin و end یک فایل تک مربوط به document هست. فایل شما \begin{document} دارد ولی end آن را ننوشته‌اید.
جالب این است که دوستانی که به پست زیر که توسط شما مطرح شده پاسخ داده‌اند همین مسأله را بیان کرده‌اند
http://qa.parsilatex.com/12016/
و برایتان این موضوع را توضیح داده‌اند و مشکل شما حل شده است که در آن پست پاسخ را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کرده‌اید ولی مجددا که سؤال پرسیده‌اید همان فایل کمینه اشتباه را دوباره آپلود کرده‌اید!!

مورد بعدی که در فایل شما باعث می‌شود فایلتان اجرا نشود این است که در فایل شما دو کاراکتر نامرئی کنترلی در ابتدا و انتهای یک دستور وجود دارد که باید آن‌ها را پاک کنید تا فایلتان اجرا شود. (این مورد دوباره در همان پست توسط آقای @یوسف توضیح داده شده است ولی شما باز هم این مورد را تصحیح نکرده‌اید)

من صبح تمام پست‌های شما را نگاه کردم تا کنون هفت سؤال در سایت مطرح کرده‌اید و در هر هفت سؤال همان فایل کمینه اشتباه را ضمیمه کرده‌اید.

اکنون دوستان در پست زیر می‌گویند باید به کاربر اجازه داد تا یاد بگیرد.
http://qa.parsilatex.com/12040/

آیا واقعا این اجازه به شما داده نشده؟!
امیدوارم تمام حرف‌های من را به خود نگیرید چون واقعا طرف حساب حرف‌های من تنها شما نیستید.
من هر روز به این سایت سر می‌زنم و تقریبا حداقل هر هفته دو بار این مشکل پیش می‌آید!
در ضمن برای اینکه پاسخ این سؤالتون‌رو بتوانید دریافت کنید فایل کمینه‌ای که قبلا ضمیمه کرده بودید و الان پاک کرده‌اید با توضیحاتی که دادم تصحیح کنید و فرمولی که حاوی مشکلی که بیان کرده‌اید است را در آن قرار داده و فیال را پیوست کنید تا به سؤالتان جواب دهیم.
در این سایت اگر با شیوه‌ای درست سؤالتان را مطرح کنید در کمتر از پنج ساعت به جواب خواهید رسید من خودم بارها این موضوع را تجربه کرده‌ام.
موفق باشید.
@وحید محمد علی پور: لطفا مطالب همان خط که اعداد انگلیسی هستند را به همراه مطالب دو سه خط بعد و قبل آن را در یک فایل جداگانه بریزید و آن را ضمیمه کنید.
حدس می‌زنم از دستورات گروه rm استفاده کردین. ببینین توی فرمول‌تون دستوری شامل دو حرف شپت‌سر هم rm هست. مثلاً: ‪\mathrm...‬
و ضمنا حرف آقای موسوی را هم انجام بدین عالی میشه.
با سلام، از لطفی که دوستان و استاتید دارن سپاسگذاری می کنم. من تمامی فرمول هایم را با (\begin{align}) نوشتم و از آنجایی که فرمول مربوط به این خط را با (\begin{equation}) نوشته بودم، اعداد را به صورت انگلیسی می نوشت که با تصحیح این دستور دوباره اعداد به فارسی تبدیل شد.
ولی داخل equation هم باید فارسی بیاره!!
این دو محیط به هیچ عنوان هیچ تغییری در لاتین شدن اعداد فرمول‌ها نمیکنن. عامل دیگری باعث این بوده حتما.
...