اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی tcolorbox پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 8031
بازدید دیروز: 44967
بازدید کل: 21056418

چه تغییراتی در نسخه 20.3 بسته bidi صورت گرفته است؟

+1 رای
578 بازدید

چه تغییراتی در نسخه 20.3 بسته bidi که تازه به CTAN داده شده است، صورت گرفته است؟ چه مشکلاتی حل گشته‌اند؟

سوال شده آبان 18, 1395 توسط وفا (24,380 امتیاز)

1 پاسخ

+5 رای
 
بهترین پاسخ
  1. مشکل بین بسته‌های listings و caption حل شده است.
  2. ‍جهت متن در\todo[inline,textdirection=righttoleft]{...} راست به چپ نبود که حل شده (یک اشتباه تایپی وجود داشت).
پاسخ داده شده آبان 18, 1395 توسط وفا (24,380 امتیاز)
چطور می تونم نسخه فعلی بسته bidi  که دارم (نسخه موجود در TexLive2016.iso) را به  نسخه 20.3 این بسته ارتقاء بدهم تا بتوانم از بسته todonotes به خوبی استفاده کنم؟
در این مورد درون سایت جستجو کردم و نتیجه خاصی نیافتم. حتی بعضی از دوستان در پاسخ هایشان توصیه کرده بودند که یک بسته به تنهایی را ارتقاء ندهم.
چه باید بکنم؟
پیشاپیش از لطف و عنایت شما که موجب برطرف شدن موانع موجود برای کاربران تازه کاری چون این حقیر می شود تشکر و قدردانی می کنم. ممنون.
شما TexLive 2016 را بر روی سیستم عامل خود نصب کرده اید؟
اگر TexLive 2016 را دارید فقط کافی است که آن را بروز کنید. اما اگر از نسخه های قدیمی تر TexLive استفاده می کنید، به صورت دستی می توانید بسته را بروز کنید اما به شدت توصیه می شود که از این کار پرهیز کنید و نسخه TexLive خود را بروز کنید.
راهنمای نحوه بروزرسانی TexLive در پیوند زیر:
http://www.parsilatex.com/wiki/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C_%D9%86%D8%B5%D8%A8_%D8%AA%DA%A9%E2%80%8C%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%88
@وفا
با سپاس
از شما متشکرم آقا ابوالفضل.
فقط یک نکته و آن اینکه آدرسی که ارسال کردید با عنوان "راهنمای نصب تک‌لایو" هست و من به دنبال "راهنمای آپدیت تک لایو" و یا بروزرسانی برخی بسته ها در تک لایو بودم. البته آدرس ارسالی شما کمک خوبی بود برای یافتن جوابی که به دنبال آن بودم.
ممنون
باتشکر. بله من حواسم نبود آن جا راهنمای بروز رسانی نیست. برای بروز رسانی دو راه دارید:
الف) اگر از ویندوز استفاده می کنید یک cmd باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید:
tlmgr update --self --all
البته پرواضح است که باید به اینترنت نیز متصل باشید.
ب) در منوی برنامه ها دنبال tlmgr بگردید. بر روی آن کلیک کنید تا یک پنجره برای شما باز شود. در آن بر روی 'Load Default Repository' کلیک کنید تا به یک مخرن CTAN متصل شود. بعد بر روی دکمه 'update all' کلیک کنید.
نکته: دقت کنید که همان طور که در صفحه ویکی خواندید :
گروه TeXLive، هر ساله حدودا اواخر فروردین و طی اردیبهشت آخرین مجموعه تستها را انجام می‌دهند و در نهایت اواخر خرداد یک نسخه Freeze شده بیرون می‌آید. به عنوان مثال TeXLive 2016 در ۱۱ ژوئن منتشر می‌گردد. پس از انتشار یک نسخه از توزیع TexLive، در طول سال، بسته‌های مختلف در صورت بروزشدن در TexLive نیز بروز می‌شوند. به عنوان مثال فرض کنید که شما TeXLive2015 را نصب کرده‌اید، تا ۸ می ۲۰۱۶ بسته‌ها با بروز شدن در CTAN در TeXLive2015 نیز بروز خواهند شد. اما با آمدن TexLive2016 دیگر TeXLive2015 و بسته‌های آن بروز نخواهد شد، حتی اگر بسته‌ها در CTAN بروز شوند.

* پس شما اگر می‌خواهید بروزرسانی بسته ها تا بدین روز را داشته باشید باید TexLive 2016 داشته باشید.
از هر دو عزیز (آقا ایمان و آقا ابوالفضل) تشکر می کنم.
باید عرض کنم که من از دی وی دی TexLive2016 توزیع مربوطه رو نصب کرده بودم و با دیدن این پرسش و پاسخ سعی داشتم که جدید ترین نسخه بارگذاری شده روی تارنمای Ctan از بسته bidi را نصب کنم تا بتوانم از آن استفاده کنم. برای این کار ابتدا با رابط گرافیکی TexLive Manager (ابتدا خود آن و سپس) بسته bidi را بروز نمودم. اما متوجه شدم که نسخه جدیدی نصب شده نسخه 20.2 است. به این ترتیب از روش به روز رسانی دستی که در لینک زیر توضیح داده شده است استفاده نمودم و نسخه 20.3 را نصب نمودم.
http://www.parsilatex.com/wiki/%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_CTAN

باز هم از توجه و محبت شما عزیزان متشکرم.
...