اولین بار است که به اینجا می‌آیید؟ راهنمای سایت را بخوانید!
Close Sidebar
وب‌سایت پرسش و پاسخ پارسی‌لاتک جایی برای پرسش و پاسخ درباره سیستم حروف‌چینی لاتک و بسته زی‌پرشین است. در اینجا می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید و به سوال‌های دیگران پاسخ دهید.

محبوب‌ترین برچسب‌ها

رفع خطا جدول مراجع xepersian ریاضی‌نویسی شکل فونت فهرست مطالب شماره‌گذاری منابع bidi پانویس بیب‌تک tikz تک‌لایو parsilatex بیمر اسلاید زی‌پرشین پاورقی سربرگ bibtex نماد فرمول‌نویسی رسم شکل قالب ارجاع‌دهی biditexmaker هدر ویرایشگر beamer واژه‌نامه اندازه فونت texstudio عنوان فصل ماتریس اعمال نشدن تغییرات در پی‌دی‌اف رسم جدول bidipresentation شماره صفحه حاشیه رنگ عنوان شکل اسلاید فارسی محیط قضیه گراف مکان شکل tikzpicture حروف‌چینی کد شماره فصل enumerate tabriz_thesis نمایه align زیرنویس شکل کادر itemize listings الگوریتم عدم اجرا نیم‌فاصله متن لاتین و فارسی فهرست اشکال بسته فاصله بین خطوط قالب پایان‌نامه فرمول نصب تک‌لایو فارسی‌تک hyperref شماره فرمول glossaries کپشن نمودار حروف‌چینی چندستونی فونت فارسی و انگلیسی ماکرونویسی خروجی biditools شماره پاورقی پیوست‌ فاصله‌گذاری فرمول چندضابطه‌ای لاتک سوال امتحانی subfigure extrafootnotefeatures header texmaker pdf tex biditufte-book تصویر شمارنده texlive2015 longtable زیرنویس خطا رسم نمودار شماره‌گذاری صفحات پایان نامه دیاگرام فهرست جداول میک‌تک texlive2016 تنظیم جدول kashida texworks caption اندیس lollipop iust-thesis multicol فصل‌نویسی شعر سوال چهارگزینه‌ای بولد تورفتگی آکولاد اعداد فارسی فاصله عمودی xindy چپ‌چینی اوبونتو میکروسافت ورد قاب geometry texlive fancyhdr تک لایو 2015 عنوان بخش به‌روزرسانی بسته aimc46 صفر توخالی فرمول طولانی بیرون‌زدگی کاما وسط‌چینی tcolorbox پوستر شماره گذاری فاصله سطرها نوشتافت شکست خط tex-programming فونت اعداد pgfplots قرآن tabriz-thesis ایتالیک winedt جستجوی معکوس xelatex فلش جایابی تصویر قالب کتاب پاراگراف‌بندی بازیابی اطلاعات هایپرلینک فهرست نمادها شمارنده فصل font محیط ریاضی رسم کادر جداکننده جدول طولانی فهرست تصاویر شماره‌گذاری فرمول algorithm2e فونت بولد proof equation bidipoem eps جدول افقی عکس به‌روزرسانی پانویس چندستونی کمک مالی فاصله خطوط حروف‌چینی شعر زیرشکل minipage قلم پانویس پاراگرافی ltrfootnote پیوست computeautoilg متن فارسی و انگلیسی فرمول چندخطی neveshtuft غلط‌گیری املایی تک‌پارسی پیکان لاتکس tabular baselineskip شماره قسمت قسمت عنوان جدول
12 نفر آنلاین
0 عضو و 12 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 21577
بازدید کل: 21271889

نظرتان درباره تبدیل وضعیت سایت از حالت آزمایشی به دائمی چیست؟

+4 رای
2,592 بازدید

نزدیک به چهار ماه است که از فعالیت این سایت می‌گذره و فکر می‌کنم این مقدار زمان برای قضاوت درباره مزایا و معایب سایت فعلی در مقایسه با تالار قدیمی پارسی‌لاتک کافی باشه. از طرفی به دلیل فعالیت همه کاربران در سایت، باید از همه کاربران نظرخواهی بشه؛ پس

نظرتان درباره تبدیل وضعیت سایت از حالت آزمایشی به دائمی چیست؟

لطفاً نظرتون رو در قالب یک پاسخ جداگانه ارائه بدید و در اون، دلایل‌تون برای موندن یا برگشتن به تالار قبلی رو توضیح بدید.
در ضمن بدیهیه که تبدیل وضعیت سایت از حالت آزمایشی به همیشگی، با اضافه شدن امکاناتی جدید و تغییراتی در ظاهر سایت همراه خواهد بود.

سوال شده اسفند 11, 1393 توسط وحید دامن‌افشان (6,497 امتیاز)

9 پاسخ

+4 رای

من قبلاً ۹ مزیت سایت فعلی نسبت به تالار قدیمی رو توی این نوشته از وبلاگ پارسی‌لاتک نوشتم و همچنان به تک‌تک‌شون، مخصوصاً امکان رای‌دهی و امتیازگیریش اعتقاد دارم. در ادامه می‌خوام چند مورد دیگه رو هم اضافه کنم.

  1. کم‌کار شدن کاربران اسپم‌کننده. منظورم از کاربران اسپم‌کننده، کاربرانی هستن که در تالار قبلی به هر بهانه‌ای، یک پست یا تاپیک ارسال می‌کردن. در تالار قبلی چون سازوکاری برای تنبیه این کاربران نداشتیم، تعداد پست‌های این کاربران بالا رفته بود و راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود نداشت؛ اما در سایت فعلی، به دلیل امکان دادن رای منفی، جلوی این کاربران گرفته شده؛ تا جایی که در سایت جدید، تعداد ارسال‌ها و مقدار امتیازهاشون خیلی خیلی کم شده.

  2. به پاسخ نرسیدن پرسش‌های بی‌تلاش. اگه به صفحه پرسش‌های بی‌پاسخ در سایت جدید نگاه کنید، می‌بینید که پرسش‌هایی که در اون‌ها خود کاربر هیچ تلاشی برای رسیدن به پاسخ نکرده، پاسخی دریافت نکردن. همین باعث می‌شه که کاربر در دفعات بعدی، خودش هم برای رسیدن به پاسخ تلاش کنه و سوالش فقط به صورت Just do it for me نباشه.

من خودم به شخصه کاملاً موافق موندن در سایت جدید هستم.

پاسخ داده شده اسفند 11, 1393 توسط وحید دامن‌افشان (6,497 امتیاز)
+2 رای

سایت بسیار عالی و خوبی طراحی کردین. به من کمک زیادی کرده و از سوالات و پاسخ های دیگر کاربران مشخص هست که به همه ی آن هایی که دنبال گرفتن جواب بودن کمک شایانی شده. تبدیل وضعیت سایت از حالت آزمایشی به همیشگی عالی است.

پاسخ داده شده اسفند 11, 1393 توسط بهرام عاقلی (1,097 امتیاز)
+1 رای

مسلما تبدیل سایت از آزمایشی به دائمی بسیار خوب است اما من دوتا دلنگرانی دارم که هنوز برطرف نشده:
۱. انتقال مطالب مفید سایت قبلی به اینجا
۲. امکان جستجو یا حداقل مرتب‌کردن برچسب‌ها
به نظرم قبل از دائمی شدن بهتره راجع به این دو مورد صحبت بشه.

پاسخ داده شده اسفند 12, 1393 توسط فرشاد ترابی (2,843 امتیاز)
ویرایش شده اسفند 12, 1393 توسط فرشاد ترابی
۱. من سعی می‌کنم بعد از عید، سوال‌هایی رو که خودم توی تالار قبلی پرسیدم، به اینجا منتقل کنم.
منظورتون از گزینه ۲ چیه؟
منظورم برچسب‌ها بود. پاسخم را اصلاح کردم.
در مورد انتقال مطالب سایت قبلی به اینجا، باید موازین حق کپی را هم درنظر بگیریم. اگرچه طبق آیین‌نامه تالار تمامی حق و حقوق مطالب متعلق به تالار هست و مدیران تالار حق استفاده (مثلا انتقال آنها به اینجا) را دارند،‌ اما از آنجا که اکثر کاربران خصوصاً کسانی که پاسخ‌های صحیح مطالب را داده‌اند نیز در همین تالار وجود دارند، باید برنامه‌ای چیده شود که مطالب به نام خود آنها به اینجا منتقل شود.
اتفاقا یکی از مشکلات من با سایت هایی با رویکرد مشابه، همین بحث دوم شماست.
معمولا برچسب محور شدن تاپیک‌ها (tag-based)، بجای موضوع‌محور بودن آن ها (category-based)، فرایند جستجو را بسیار سخت و پیچده میکند. همین الان و با گذشت فقط چهارماه از شروع کار، 500 برچسب وجود دارد و مسلما با پاگیری هرچه بیشتر سایت، این برچسب ها هرچه بیشتر خواهند شد و عملیات پیدا کردن و جستجوی مطلب مورد نظر، هرچه سخت تر خواهد شد.
مگر اینکه به نحوی بتوان برچسب ها را هم دسته بندی کرد!
@فرشاد ترابی: در این صورت باید مثلاً من بیام سوال‌هام رو به اینجا منتقل کنم و بعد از کاربر جواب‌دهنده در تالار بخوام جوابش رو به اینجا منتقل کنه. این‌جوری کار خیلی کند پیش می‌ره. تازه ممکنه اون کاربر جواب‌دهنده در تالار، حوصله این کار رو نداشته باشه.
@فرشاد ترابی و  آسدجواد: پس شما می‌گید که علاوه بر داشتن برچسب، دسته‌بندی کلی هم داشته باشیم. درسته؟ این جوری که خیلی بد می‌شه؛ چون مثلاً کسی که سوالی در مورد رسم جدول داره، هیچ‌وقت نمیاد ۲۰۰۰ تا سوال موجود در دسته «جدول، شکل و گرافیک» رو بخونه.
من از دسته‌بندی حس خوبی ندارم. امکان جستجو خیلی خوبه. مثلا در مورد جدول جستجو کنیم و ببینیم چه برچسب‌هایی هست. اینجوری بهتره.
+1 رای

با تشکر از تلاش همه دوستان، این سایت نسبت به تالار قبلی خیلی بهتره، ولی به نظرم محبوب‌ترین برچسب‌ها، محدود به مثلاً 20 برچسب بشه و یک عنوان دیگری با نام برچسب‌ها باشه که در آن قسمت برچسب‌ها براساس حروف الفبا چیده بشن در این صورت جستجو و پیدا کردن موضوع مورد جستجو برای کاربران خیلی راحت‌تر می‌شود.

پاسخ داده شده اسفند 12, 1393 توسط حسن قربانزاد (1,607 امتیاز)
روی این موضوع کار می‌کنم. ممنون.
0 رای

به نام خدا
با سلام
به نظر من نسب به تالار قبلی که خیلی بهتره و جذاب‌تره و در کل همین الان هم خوبه (من که راضی هستم )، اگه امکانات دیگه هم بهش اضاف بشه مطمئنن بهتر میشه (البته من نمیدونم که چه امکانات دیگه‌ای می‌خواهید اضافه کنید )، بنابراین فکر کنم خوبه که دائمی بشه ...

پاسخ داده شده اسفند 11, 1393 توسط فرشاد غلامی (40 امتیاز)
0 رای

واقعا باید به شما و بقیه همراهان این مجموعه خسته نباشید گفت که چنین مجموعه‌ای ایجاد شده.
این سیستم واقعا از سیستم قبلی بهتره.

اما یک پیشنهاد:
یه نظرم میشه تعداد محدودی از برچسبها رو به عنوان دسته‌بندی اصلی انتخاب کرد و کاربر ملزم باشه تا تنها یکی از اون برچسبها رو استفاده کنه. (شاید بشه رنگشون رو هم عوض کرد) و به همراهش هر برچسب عادی دیگری که بخواد. یعنی برای دسته بندی category-based، بیایم و از یک سری برچسب خاص استفاده کنیم.

مثلا من سوالی دارم درباره شیوه شکستن فرمول ریاضی، برچسب اجباری «حروف‌چینی ریاضی» رو انتخاب میکنم و بعد شکستن فرمول. یا وقتی اشکالی درباره کار با جدول دارم، حتما باید برچسب «جدول» رو هم انتخاب کنم.

به این صورت، میشه کلیت سوالات سایت رو بر اساس این چندتا برچسب دسته‌بندی کرد. چیزهایی که به نظر من می‌رسه به عنوان برچسب‌های اساسی:
حروف‌چینی عادی، کار با شکل، جدول، حروف‌چینی ریاضیات، اسلاید، ارجاع دادن، parsilatex و حتی ۱-۲ برچسب خاص دیگه برای سوالات ماکرونویسی و ارائه آپدیت‌ها ...

متاسفانه php بلد نیستم، ولی به نظرم پیاده سازیش کار سختی نیست.
زیر محل پرسیدن سوال، باید نوشت حتما باید یکی از این برچسب‌ها انتخاب شوند، به همراهش هم حداقل یک برچسب دیگه.

فکر کنم به این ترتیب نظرم بیشتری ایجاد بشه.

پاسخ داده شده اسفند 12, 1393 توسط نریمان درافشان (424 امتیاز)
این امکان وجود داره که کاربر در صفحه پرسیدن سوال، از یک لیست بازشو، یکی از دسته‌بندی‌های اجباری رو انتخاب کنه. این شبیه چیزیه که شما گفتید.
یعنی به نوعی، خود برجسب ها دسته بندی داشته باشند؟؟
@آسدجواد: چند دسته‌بندی مختلف خواهیم داشت. به عنوان مثال یک دسته‌بندی به اسم «گرافیک، جدول و شکل» که در اون کاربر می‌تونه برچسب‌های مثل «چرخاندن جدول»، «جدول افقی» و... داشته باشه.
0 رای

با سلام
و خداقوت به همه کسانی که برای ارتقای این سایت و کمک به کاربران زحمت میکشند

به نظر من هم امکانات سایت کنونی و هم طراحی سایت و صفحات به نسبت تالار قبلی واقعا بهتر شده و من هم با دائمی شدن این سایت موافق هستم. اما من به شخصه هنوز هم قبل از پرسیدن سوال در اینجا، اول در تالار قبلی جستجو میکنم و معمولا به نتایج خوبی هم میرسم. به همین دلیل فکر میکنم انتقال اطلاعات اون تالار به اینجا خیلی مهم و ضروری هست. اگر امکان داره که خود مدیران تالار تمام مطالب مفید رو به اینجا منتقل کنند بسیار عالی میشه. برای این انتقال هم اگر کمکی از بقیه کاربران برمیاد بفرمایین؛ من به شخصه خوشحال میشم بتونم هر کمکی برای بهبود این سایت انجام بدم.

پاسخ داده شده شهریور 21, 1394 توسط فاطمه اختری (29 امتیاز)
متاسفانه امکان انتقال سیستماتیک مطالب قبلی به اینجا به دلیل ساختار کاملاً متفاوت دو سایت، وجود نداره؛ اما قراره که تاپیک‌های مفید و پرتکرار تالار قبلی رو به صورت دستی به اینجا منتقل کنیم؛ منتها هنوز وقت این کار رو پیدا نکردیم!
در مورد همکاری هم اگه نیاز باشه، حتماً از وجود شما استفاده می‌کنیم.
ممنون.
0 رای

سلام
از شما که زحمت ترجمه و طراحی سایت جدید را بر عهده داشتین تشکر ویژه دارم وحید جان.
من راضی نیستم. مگر اینکه اون امکاناتی که گفتین اضافه بشه و باعث بشه اذیت کاربران کم بشه و قانونمند و درست و صحیح سوال بپرسن. در غیر این صورت این سایت هم مثل سایت قبلی بی‌نظم میشه. اما فکر میکنم حتما برای اینم راه‌کارهایی خوب و مختص خودت مثل همیشه داری.
در ضمن اگه یوزر و پسوردی به من بدین که بتونم هر پستی که از انجمن قبلی منتقل کردم، یک منتقل شد و ... بتونم اخرش بصورت یک پست بزنم، برای انتقال مطالب مفید حاضر هستم و خوشحال هم میشم.
اما الان با کاربری فعلیم قادر به این کار نیستم. و وقتی پستی را منتقل کنم و چون فرایندی هست که چندین هفته حتما طول میکشه و من روز بعد ندونم چی منتقل شده و چی نشده، واقعا گیج کننده میشه.

ایراد:
مشکلی که در این سایت جدید می‌بینم اینه که وقتی من میخام فایلی به کاربر بدم که مثلا شامل یک فایل اصلی و یک فایل include شده یا عکس و ... هست، نمی‌تونم این کارو در پاسخ به کاربر انجام بدم. تنها راهش اینه که فایل را جایی اپلود کنم و لینک بدم که اصلا نمی‌پسندم.
و درخواست اضافه کردن چند هشدار به صفحه پرسیدن سوال توسط کاربر دارم. مثلا هشدار اینکه فایل‌تون قابل اجرا در یک پوشه جدا هست یا نه. کدهای را توی محیط کد گذاشته یا نه و ...
اما از سایت قبلی به‌نظرم منظم‌تر و قانون‌مندتر شده است.
باز ممنون

پاسخ داده شده شهریور 23, 1394 توسط هادی صفی اقدم (7,441 امتیاز)
ممنون که نظرت رو نوشتی.
چیزی که من توی این چند سال متوجه شدم، اینه که کاربران هیچ توجهی به قوانین و راهنما ندارن؛ پس اگر بخوایم قانونی رو رعایت کنن، باید از لحاظ فنی (برنامه‌نویسی) مجبورشون کنیم این کار رو انجام بدن. گذاشتن هشدار قرمز در صفحه پرسیدن سوال هم هیچ دردی رو دوا نمی‌کنه. به هشدار صفحه ثبت‌نام دقت کن. من هفته‌ای حداقل ۱۰ تا نام کاربری که این هشدار رو نقض می‌کنه، حذف می‌کنم (به محض ثبت‌نام یک کاربر، یه ای‌میل برای من میاد). توی تالار قبلی هم اگه یادت باشه، توی صفحه پرسیدن سوال یه هشدار گذاشتیم. آیا کسی رعایت کرد؟
شاید بگی با برنامه‌نویسی کاربر رو مجبور کنید که کد کمینه بذاره؛ اما این هم ممکن نیست؛ چون بعضی از سوال‌ها مثل «چه تغییرات جدیدی در نسخه فلان بسته فلان صورت گرفته است؟» نیازی به کد کمینه ندارن و لذا از ارسال‌شون جلوگیری می‌شه.

در مورد ایراد:
آپلود کردن در یه جای دیگه و لینک دادن که کار اشتباهی هست که خودت بهتر از من دلیلش رو می‌دونی. این جور موقع‌ها، به این صورت عمل کن: بعد از اینکه توضیحات لازم رو دادی، بگو مثلاً main.tex و بعد محتویاتش رو زیرش کپی کن و بعدش دوباره بگو فایل chapter1.tex و محتویاتش رو زیرش کپی کن. این‌جوری، طرف بدون اینکه مجبور باشه فایلت رو دانلود کنه، متوجه راه‌حلش می‌شه. علاوه بر این، کدهات از طریق کادر  جستجوی سایت، قابل جستجو می‌شن. توی سایت tex.se هم از این روش استفاده می‌شه.
خواهش می‌کنم وحید جان.
راست میگی توجهی به قوانین ندارن. اما خوبیش اینه که هشدار قرمز باعث میشه حداقل ۱۰ یا ۲۰ درصد رعایت‌ها بیشتر بشن. کسانی هستن توجه بهشون میکنن. اینطوری نیست که همه با دیدنش توجه نکنن.
اما اینکه «از لحاظ فنی (برنامه‌نویسی) مجبورشون کنیم این کار رو انجام بدن» واقعا خیلی خیلی خوبه. و باعث میشه صحبت اولم نیازی بهش نشه دیگه.
درسته کد کمینه گذاشتن اجباری نباید بشه.
در مورد مشکل آپلود کردن فایل و روشی که گفتی ممنونم. روش خوبی هست و البته تنها روش موجود.


یک مشکل دیگه چند دقیقه پیش دیدم.
مثلا موضوع زیر را ببینین.
http://qa.parsilatex.com/11641/
کاربر مجبور شده به‌جای ارسال فایل نمونه، برای اینکه کد بتونه توی تالار (بصورت زیبا و کد مانند) بفرسته، یک پاسخ بفرسته.
البته می‌تونیم بگیم میشد پست اول ضمیمه کنه و اطلاع بده. ولی به نظرم اینطوری نظم و ترتیب سوال به هم میخوره. و ممکنه حجم مجاز فایل برای کاربر تا رسیدن به پاسخ تموم بشه و دستش بند بمونه.
نمی‌دونم چه راهی میشه براش گذاشت...
اگه سرم خلوت بشه، حتماً چند هشدار دیگه اضافه می‌کنم. حدوداً یک هفته دیگه لطفاً یادآوری کن.
در مورد مشکل، یه بند از راهنما در مورد همینه. توی سایت‌ tex.se هم همین روش رو اجرا می‌کنن.
چشم وحید جان. دستت درد نکنه زحمت میکشی.
جناب آقای دامن افشان سلام و خسته نباشید، من کاربر فعال سایت نیستم ولی جسارتاً نظرمیدم. من فکر میکنم اگر در فرآیند ثبت نام کمی بیشتر کاربر را نگهدارید مناسبتر باشد. مثلاً قوانین سایت بصورت دسته بندی شده و مورد بمورد در صفحه ظاهر شود و یک تایمر هم داشته باشه و هر صفحه بسته به تعداد جملات و اهمیت قانون مربوطه بطورمثال از 15 تا 30 ثانیه طول بکشه و بعد کاربر با کلیک به قانون بعدی برود. مثلاً صفحۀ مربوط به فایل کمینه میتونه حاوی توضیحات بیشتر با ذکر مثال و تصویر باشه و چندمورد سوالاتی هم که نیاز به فایل مینمم ندارد را در آن صفحه نشون بده. و در صفحه پرسیدن سوال هم کادری اضافه بشه که اگر کاربر فایل کمینه ارسال نکرد علت آنرا توضیح بدهد و هم اینکه در آن قسمت لینکی به صفحه توضیحات فایل کمینه هم موجود باشد. درضمن قوانین املاء فارسی تذکر داده شود: مثلاً «خاهش» کاملاً غلط و واقعاً زشت و «دلگزا»ست. باتشکر که وقت گذاشتید برای خواندن این نظر.
آقای دامن افشان من در خواندن تاریخ سوال بی دقتی کردم و فکرکردم سوال اخیراً مطرح شده چون تاریخش هم 11 اسفند بود نظردادم. عذرخواهی میکنم.
0 رای

سلام خسته نباشید

من عضو جدید هستم به نظر من وب سایت شما خوب و کار آمد هستش بسیار عالی و خوبی طراحی شده تبدیل سایت از آزمایشی به دائمی بسیار خوب هستش

چون با این کار تکلیف اعضا هم مشخص میشود

پاسخ داده شده اسفند 16, 1394 توسط sajed_mohebbi (5 امتیاز)
ویرایش شده اسفند 16, 1394 توسط وحید دامن‌افشان
...